• Bądź blisko najswieższych informacji

Hosting i obsługa klienta – jak to powinno wyglądać?

Hosting i obsługa klienta – jak to powinno wyglądać?

Podczas wybierania najlepszego hostingu nie liczy się tylko i wyłącznie to, jakie ma konkretnie parametry, ale również obsługa klienta.

To bardzo ważne, gdyż niezależnie od tego, czy wybierzesz usługę hosting reseller, standardowy hosting www, czy cokolwiek innego, to specjaliści powinni Ci służyć pomocą. Jak to wygląda w praktyce?

Gdzie szukać informacji o obsłudze klienta w danych firmach hostingowych?

Przede wszystkim polecamy Ci fora internetowe, gdzie użytkownicy wymieniają się swoimi doświadczeniami na temat obsługi w danych firmach hostingowych. Oczywiście jedną z najważniejszych cech obsługi klienta będzie jej dostępność. Czasami bowiem strona może przestać działać choćby późnym wieczorem i warto, abyś miał do kogo się z tym zgłosić. Jest to szczególnie ważne wtedy, kiedy prowadzisz jakąś akcję sprzedażową, czy też sklep internetowy i podczas każdej awarii strony realnie tracisz pieniądze.

Zazwyczaj mamy do czynienia z kontaktem przez e-mail, co umożliwia zwięzłe opisanie problemu, ale niekiedy tą komunikację jeszcze mocniej wydłuża i utrudnia. Zdecydowanie lepszą opcją jest fakt, kiedy mamy do czynienia z różnymi kanałami pomocy. Najbardziej przydatnym jest tutaj telefon, kiedy to można dokładnie omówić co jest nie tak i przystąpić do natychmiastowego działania celem rozwiązania problemu. To bardzo ważne w sytuacjach, kiedy to przestój kosztuje Cię kolejne złotówki. Nie ma się co obawiać znudzonych konsultantów, bowiem obecnie obsługa klienta bardzo mocno idzie w górę i największe firmy są w stanie zaoferować Ci naprawdę dobrą opiekę.

Co oprócz telefonu i maila?

Niektórzy dostawcy decydują się na uruchomienie usługi takiej jak Live Chat. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że tutaj także mamy przypisanego eksperta do nas. Opisywanie problemu jest szybsze niż w przypadku maila, gdyż tutaj od razu ekspert dostaje od nas odpowiedz i sam też może równie szybko reagować. Warto wiec zwracać uwagę na takie szczegóły, szczególnie, jeśli do tej pory miałeś problemy z obecnym dostawcą usług hostingowych.

Jak więc widzisz, kanałów dostępu do pomocy może być wiele, ale każdy z nich powinien działać maksymalnie sprawnie. To będzie świadczyło o profesjonalizmie firmy hostingowej oraz o ich podejściu do klienta, które niejeden raz będzie mogło dać o sobie znać. Jednakże najlepiej, abyś nigdy nie miał żadnych problemów z serwerem i brakiem działania Twojej witryny.

Materiał partnera zewnętrznego

Udostępnij:

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Oferty pracy w Krakowie:

Zobacz