• Bądź blisko najswieższych informacji

Automatyzacja Procesów Biznesowych – rozwój technologii we współczesnych firmach

Automatyzacja Procesów Biznesowych – rozwój technologii we współczesnych firmach

Rozwój technologii sprawia, że wiele czynności, które musieli wykonywać ludzie – sporo się przy tym wysilając – mogą obecnie realizować specjalne programy. Rzecz jasna, w dużo szybszy i dokładniejszy sposób! Generuje to niesamowite możliwości dla całej firmy – pracownicy mogą się skupić na kolejnych zadaniach, przyczyniając się do rozwoju całego przedsiębiorstwa. Polepsza się również współpraca między poszczególnymi częściami firmy i ich wzajemny kontakt na każdym etapie realizacji zleceń czy opracowywania nowego projektu. Z tego powodu warto wdrażać w firmach nowe technologie – w czym pomaga System Workflow. Tekst pozwala lepiej poznać to zagadnienie, jak i Systemy Crm oraz inne, dotyczące nowych możliwości we współczesnych przedsiębiorstwach. Dlaczego warto brać udział w tym marszu ku nowoczesności?

Automatyzacja Procesów Biznesowych 

Automatyzacja Procesów Biznesowych oznacza możliwie jak najbardziej efektywne wykorzystanie zasobów firmy. Dzięki temu, posługując się dostępnymi sobie możliwościami, ma ona szansę osiągnąć najlepsze dla siebie efekty. Sporą rolę odgrywają tu specjalne oprogramowania, obejmujące całą firmę i pozwalające tak na kontakt pracowników ze sobą, jak i kontrolę czasu realizacji przez nich zadań, nad czym pieczę sprawuje dyrekcja lub oddelegowane ku temu osoby. Procesy wdrażane są szybciej, przy zmniejszonych kosztach operacyjnych. Każdy wie lepiej, co ma robić, ponieważ wszystkie procesy sterowane są centralnie, obsługiwane przez jedno narzędzie. Z Automatyzacją Procesów Biznesowych wiąże się nierozerwalnie także i takie pojęcie jak Workflow i Crm. 

Polecamy: System CRM oferowany przez SOFTHIS >>

System Workflow i Systemy Crm 

Workflow to w dosłownym tłumaczeniu „przepływ pracy” – czyli ujmując to w nieco szerszy sposób, ogół informacji, jakie przepływają pomiędzy poszczególnymi pracownikami oraz działami danej firmy. Im szybszy jest to czas i im więcej informacji można sobie nawzajem przekazać, tym praca przebiega sprawniej, a osiągane efekty są trwalsze i bardziej spektakularne. Warto posłużyć się przykładem – odpowiedni system, otrzymując od klienta zlecenie, będzie w stanie podzielić go na etapy i przekazać do wykonania poszczególnym ludziom, dostosowując dział, zakres ich zadań oraz wiedzę do efektu, który trzeba osiągnąć. Opracowuje plan, a także czas wykonania zlecenia, dzięki czemu poszczególni pracownicy wiedzą, na jakim etapie na przykład dokument obecnie jest, czy ktoś ma opóźnienie i co oni sami powinni przygotować. Workflow oznacza więc elektroniczny System Obiegu Dokumentów i oprogramowanie usprawniające pracę całej firmy. Systemy Crm z kolei skupiają się bardziej na kontaktach organizacji z klientem, automatyzując jego obsługę – na przykład informując pracownika po przyjściu do pracy, że należy zadzwonić do danej osoby o danej porze.

workflow

Czym jest Business Intelligence?

Business Intelligence jest zagadnieniem o niezwykle szerokim znaczeniu – ogólnie rzecz biorąc zajmuje się przekształcaniem dostępnych danych w informacje, a informacje z kolei w wiedzę, dzięki której możliwe jest osiągnięcie przez firmę jeszcze lepszych efektów. Zwiększa to jej konkurencyjność, co w obecnych czasach jest niezwykle istotne – z czego każdy, kto posiada własną firmę zdaje sobie doskonale sprawę. Ilość przedsiębiorstw działających w tej samej branży i często produkujących te same rzeczy, czy też świadczących podobne usługi jest ogromna – kto chce osiągnąć sukces, musi wykorzystać każdą możliwość, by usprawnić funkcjonowanie swojej placówki i uczynić ją bardziej konkurencyjną. Business Intelligence oznacza po prostu takie zaprojektowanie całego systemu firmy, by znalezienie odpowiednich danych, ich gromadzenie i przetwarzanie było jak najprostsze – powinno się na bieżąco je automatyzować, gdyż wówczas analizy mogą być wykonywane jeszcze sprawniej, przy szerszym zakresie danych i w efekcie lepszej wiedzy biznesowej. Branża IT nie bez powodu obecnie tak szybko się rozwija – warto korzystać z możliwości, jakie daje. Jeśli chodzi o BI, w firmach najczęściej stosuje się:- systemy informowania kierownictwa (Executive Information Systems (EIS))

- systemy wspomagania decyzji (Decision Support Systems (DSS))
- systemy informacyjne zarządzania (Management Information Systems (MIS))
- systemy informacji geograficznej (Geographic Information Systems (GIS))

Udostępnij:

Miejsce reklamowe

Zobacz