• Bądź blisko najswieższych informacji

Czakry – jak je odblokować?

Czakry – jak je odblokować?

Zdaniem ezoteryków, zdrowie fizyczne i psychiczne człowieka jest uzależnione głównie od przepływu energii w jego ciele. Jeśli coś zakłóca prawidłowe przemieszczanie się energii z poszczególnych części naszego organizmu, znacznie wzrasta ryzyko nie wystąpienia nie tylko złego humoru czy depresji, ale nawet wielu poważnych i groźnych dla życia chorób. W teorii tej każdy człowiek posiada w swoim ciele czakry, które są ośrodkami energii i w dużym stopniu odpowiadają za jej prawidłowy przepływ.

Czakry są bardzo liczne, ale istnieje siedem głównych: czakra korony, trzeciego oka, gardła, serca, słoneczna, genitalna i podstawy. Prawidłowe działanie wszystkich z nich jest niezbędne do tego, abyśmy mogli cieszyć się pełnym zdrowiem. Jakiekolwiek zakłócenia w ich funkcjonowaniu zaburzają swobodny przepływ energii w naszym ciele, co z kolei prowadzi do poważnych chorób. Co więcej, każda czakra odpowiada za poszczególne organy w naszym organizmie. Przykładowo, zablokowanie działania czakry genitalnej prowadzi do chorób narządów płciowych lub spadku libido. Każda czakra może zostać zablokowana z wielu różnych powodów; ważne jest jednak to, że przy zastosowaniu odpowiednich metod możemy również szybko ją odblokować.

Po odblokowaniu czakry uwalnia się w nas wielka ilość energii która sprawia, że od razu odzyskujemy siły i wracamy do zdrowia, zaś dolegliwości wywołane zaburzeniem w prawidłowym przepływie energii błyskawicznie zaczynają ustępować. Poznanie metod skutecznego odblokowywania czakr w swoim ciele jest niezwykle ważne dla każdego z nas, bowiem dzięki temu możemy skutecznie walczyć z wieloma dolegliwościami. Najbardziej podstawowym sposobem na odblokowanie każdej czakry jest spokojna medytacja. Nauczenie się tej sztuki wbrew pozorom nie jest łatwe, ale kiedy już ją opanujemy i wejdzie nam ona w nawyk, to dbanie o swoje zdrowie stanie się dla nas znacznie łatwiejsze.

Na samym początku należy usiąść w jak najwygodniejszej dla siebie pozycji i postarać się maksymalnie zrelaksować. Może nam to zająć nawet kilkanaście minut, ale powinniśmy w miarę możliwości wyrzucić wszystkie myśli z głowy i jak najbardziej się wyciszyć. Pomoże w tym skoncentrowanie się na swoim oddechu, który powinien być spokojny i miarowy. Następnie należy skupić uwagę na swojej klatce piersiowej i dokładnie wsłuchać się w bicie serca, synchronizując z nim prędkość oddechu. Po pewnej chwili zaczniemy sobie wyobrażać, że powietrze wchodzi do serca razem z oddechem: należy dobrze się skupić, aby poczuć to jak najdokładniej. Kiedy już będziemy na tym skoncentrowani, należy wyobrazić sobie, jak powietrze z każdym wdechem i wydechem wędruje od serca aż do kręgosłupa, a następnie wraca do punktu wyjścia. Proces przepływu powietrza pomiędzy tymi dwoma obszarami powinien być przez nas maksymalnie zindywidualizowany . Kiedy już całkowicie się na nim skupimy, należy zacząć wydawać z siebie miarowy dźwięk "om". Po pewnym czasie zarówno dźwięk, jak i uczucie wędrującego powietrza powinny całkowicie nas wypełnić. W ten sposób osiągniemy całkowity relaks i spokój zarówno ciała, jak i umysłu.

Jest to rewelacyjna metoda na przywrócenie w swoim ciele prawidłowego przepływu energii i odblokowanie zamkniętych czakr. Jedną z popularniejszych pozycji do medytacji jest tak zwana pozycja sfinksa. Na samym początku kładziemy się na brzuchu, nogi trzymając rozchylone i wyprostowane. Następnie należy złączyć je w taki sposób, aby uda były skierowane do środka. Możliwie pod największym kątem odchylamy głowę i klatkę piersiową, podtrzymując ją przy tym rękoma zgiętymi w łokciach i opartymi na ziemi. Równocześnie skupiamy się na tym, aby jak najbardziej napiąć przy tym mięśnie klatki piersiowej. W tak odgiętej pozycji koncentrujemy się następnie na swoim oddechu. Na początku wydaje się to trudne, ale po jakimś czasie ćwiczenia będziemy w stanie wytrzymać w niej 5 – 10 oddechów. Następnie robimy chwilę przerwy, wracamy do pozycji leżącej i powtarzamy całe ćwiczenie.

Inną znaną pozycją jest pozycja wielbłąda. Przybieramy postawę klęczącą; nogi powinny być rozstawione mniej więcej na szerokość bioder. Dłonie kładziemy na tylnej części miednicy. Cały czas opierając się na dłoniach, odchylamy tułów maksymalnie do tyłu, starając się przy tym, aby mięśnie pleców cały czas były luźne. Bardziej zaawansowane osoby potrafią odchylić się tak mocno, że dłońmi dotykają kostek – warto ćwiczyć tak długo, aż osiągnie się taki poziom. W tej pozycji należy unieść biodra jak najwyżej uważając jednocześnie, aby miednica nie zmieniła swojego położenia. Całe ćwiczenie polega na tym, aby w takiej pozycji wytrzymać 30 – 60 sekund.

Udostępnij:

Miejsce reklamowe

Zobacz