• Bądź blisko najswieższych informacji

Marketing Automation w służbie Real-Time Marketingu

Marketing Automation w służbie Real-Time Marketingu

Real-Time Marketing jest strategią, która przewiduje reagowanie na wydarzenia i zachowania odbiorców w czasie jak najbardziej zbliżonym do rzeczywistego. Pozwala na to system Marketing Automation, jego zadaniem jest przy tym nie tylko monitorowanie pojawiających się w mediach informacji, ale również aktywności charakterystycznej dla potencjalnych klientów. Dzięki temu możliwe jest nawiązanie komunikacji wielokanałowej.

Rozwiązania z zakresu Real-Time Marketing są szczególnie widoczne wówczas, gdy poddajemy analizie media społecznościowe, tam bowiem nigdy nie ustaje zarówno przepływ informacji, jak i sama aktywność użytkowników. Przyciągnięcie ich uwagi wymaga jednak bycia na bieżąco z tym, czym w danym momencie żyje świat. Komunikacja bazuje więc na informacjach o zdarzeniach, które dzieją się tu i teraz z naciskiem kładzionym na ich znaczenie dla konsumentów.

Tak zwany newsjacking jest więc postrzegany jako bardzo skuteczna metoda pozwalająca na zaistnienie w świadomości odbiorców. Reakcja na bieżące wydarzenia musi być jednak nie tylko szybka, ale i oryginalna. Konieczne jest przy tym wykorzystanie popularności danego tematu po to, aby zareklamować określony produkt. Wymaga to więc nie tylko czujności i wiedzy, ale i pewnego wyczucia reakcji. Wsparcie, jakie dla Real-Time Marketingu oferuje Marketing Automation obejmuje przede wszystkim monitoring mediów – tradycyjnych, elektronicznych oraz społecznościowych. Pozwala to na dostęp do najnowszych danych i umożliwia szybką reakcję na nie.

Gdy myślimy o prowadzeniu działań marketingowych w czasie rzeczywistym, powinniśmy być świadomi tego, jak duże znaczenie ma dostosowanie treści nie tylko do konkretnego odbiorcy, ale i do kontekstu wydarzenia. Konieczne jest zatem wzmiankowane już wyczucie nastroju charakterystycznego dla konsumentów. Ponieważ Marketing Automation (http://ipresso.com/pl/product-tour) na bieżąco obserwuje zachowania i reakcje użytkowników, pozwala na dostosowanie do nich przekazu. Informacja lub oferta może więc zostać spersonalizowana.

Nie jest to jednak jego jedyna zaleta, system pozwala bowiem również na zarządzanie kanałami w mediach społecznościowych, a te są współcześnie najważniejszą bodaj platformą komunikacji z potencjalnymi klientami. Obecność w social media to dziś konieczność, a Marketing Automation sprawia, że możliwe staje się jednoczesne zamieszczanie treści na różnorodnych profilach i w wielu serwisach. Reakcje klientów są przy tym przez cały czas analizowane.
Realt-Time Marketing kładzie szczególnie duży nacisk na media społecznościowe, jak obszar komunikacji z odbiorcami. Nie można jednak zapominać o tym, że sam jego zasięg jest znacznie szerszy. Można zatem mówić w jego kontekście o wszystkich działaniach marketingowych w czasie rzeczywistym, które są reakcją na bieżące wydarzenia.

Jeśli działania z nim związane są prowadzone w umiejętny sposób, możliwe staje się nawiązanie relacji z odbiorcami o trwałym charakterze. Umożliwia to dostarczanie im ciekawych treści w odpowiedniej formie i kontekście we właściwym kanale. Jeśli chcemy możliwości te wykorzystać w pełni, musimy jednak jak najlepiej poznać naszą branżę, charakter firmy, a przede wszystkim – samych potencjalnych klientów.

Marketing Automation pomaga nam w realizacji tego celu poprzez monitoring zachowań klientów i automatyczną reakcję na nie. Jednocześnie może sugerować czynności, które w danym momencie wydają się najbardziej zasadne.
Istotną częścią Real-Time Marketingu jest analiza danych, to bowiem ona pozwala na opracowanie strategii i konkretnych działań marketingowych. To właśnie dlatego Marketing Automation tak wnikliwie bada zachowania odbiorców, ich segmentację i tak zwany lead scoring. Komunikacja z odbiorcami ma dziś charakter wielokanałowy, należy więc dostosowywać komunikaty do narzędzi takich, jak choćby landing pages, e-mailing, strony www, media społecznościowe, ankiety internetowe, formularze internetowe, sms-t, powiadomienia głosowe, a nawet pliki z materiałami czekającymi na pobranie.

Dzięki algorytmom Marketing Automation możemy też liczyć na pełną automatyzację charakterystyczną dla działań marketingowych. W praktyce oznacza to, że system na każdym etapie sprzedaży sam podejmuje te akcje, które uważa za najbardziej właściwe. Jednocześnie pozwala marketerowi na reagowanie w czasie rzeczywistym, co umożliwia ustosunkowanie się nie tylko do bieżących wydarzeń, ale i do działań potencjalnych klientów. Właśnie tak realizowane są założenia Real-Time Marketingu.

 

Udostępnij:

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Oferty pracy w Krakowie:

Zobacz