• Bądź blisko najswieższych informacji

Czym jest mikrotargetowanie?

Czym jest mikrotargetowanie?

Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z faktu, że jedna reklama produktu, jeden komunikat nie jest w stanie trafić do masowego odbiorcy. Coraz częściej uważa się, że skuteczniejsze jest określenie małych grup docelowych i takie formułowanie przekazów, by trafiły w gusta jej członków. Każdy przedsiębiorca chce trafić do jak największej ilości odbiorców – co jednak robić?

Czym jest mikrotargetowanie?

Mikrotargetowaniem nazywany jest proces polegający na dokładnej analizie konsumentów oraz podzieleniu ich na odpowiednie grupy, po wcześniejszej selekcji. Mikrotargetowanie pozwala na określenie grup docelowych po wcześniejszym sprawdzeniu ich zainteresowań, oczekiwań, potrzeb i pragnień. Przeprowadzenie szczegółowych analiz, również w zakresie demografii i zachowań konsumenckich, pozwala stworzyć jasny i specyficzny przekaz, który wzbudzi ich maksymalne zainteresowanie.

Jaki jest cel mikrotargetowania?

Miktotargetowanie ma na celu dokonanie jak najdokładniejszej selekcji grupy docelowej, tak by reklama trafiła głównie do osób potencjalnie nią zainteresowanych. Chodzi o to, by dopasować przekaz do niewielkich, aczkolwiek precyzyjnie dobranych grup, zainteresowanych danym produktem bądź usługą. Na pierwszy rzut oka stwierdzisz pewnie, że nic w tym nowoczesnego i zaskakującego. Okazuje się jednak, że implementacja procesu mikrotargetowania do strategii marketingowej e-commerce stanowi jedną z ważniejszych dróg umożliwiających podniesienie pozycji danej strony w rankingach Google.

Z mikrotargetowaniem mamy najczęściej do czynienia w zakresie reklam na portalach społecznościowych. Portale społecznościowe umożliwiają selekcję profili pod względem wieku, zainteresowań, płci, a także słów kluczowych, znajdujących się w profilach odbiorców. W profilach społecznościowych można znaleźć ogrom informacji, umożliwiających dotarcie do grona osób zainteresowanych danym produktem bądź usługą. Co ważne – firmy mogą wykorzystywać te informacje, gdyż nie posiadają dostępu do informacji umożliwiających zidentyfikowanie danej osoby.

Warto wspomnieć, że mikrotargetowanie jest korzystne nie tylko dla firm korzystających z tych sposobów ale również dla potencjalnych Klientów – gdyż otrzymują ukierunkowane reklamy.

 

Materiał zewnętrzny

Udostępnij:

Oferty pracy w Krakowie:

Zobacz