• Bądź blisko najswieższych informacji

Handel nieruchomościami – pomysł na biznes?

Handel nieruchomościami – pomysł na biznes?

Rynek nieruchomości jest obecnie bardzo dynamicznie rozwijającą się branżą. Mowa tutaj nie tylko o rynku usług deweloperskich, ale także pośrednictwie w handlu nieruchomościami już istniejącymi. Branża jest w naszym kraju ciągle otwarta, znajdą na nim miejsce zarówno duże i renomowane agencje takie jak Extra invest, jak i te niewielkie zajmujące się jedynie lokalami mieszkalnymi.

Licencja na handel nieruchomościami

Od 2014 roku nie ma konieczności uzyskiwania państwowej licencji na wykonywanie zawodu pośrednika handlu nieruchomościami. Możliwe jest natomiast uzyskanie licencji  Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości. Nie jest ona wymagana do prowadzenia działalności gospodarczej, jednak znacznie podnosi wiarygodność podmiotu. Warto rozważyć tę opcję w momencie, gdy rozwiniemy już nasz biznes. 

Brak licencji a brak kwalifikacji?

Należy pamiętać, że brak wymogu  posiadania licencji nie zwalnia nas z obowiązku uzyskania odpowiednich kompetencji i doświadczenia do prowadzenia tego rodzaju działalności, lub zatrudnienia osoby, która takie umiejętności posiada. Tego typu doświadczenie stanie się niezbędne do reprezentowania naszej firmy w trakcie wszelkich transakcji i negocjacji. Konieczne jest również śledzenie wszelkich informacji o rynku nieruchomości oraz zmianach prawnych tego rynku dotyczących.

Co będzie potrzebne na początek?

Niezbędny będzie komputer oraz dostęp do sieci. Chociaż w dzisiejszych czasach takie wyposażenie to standard, warto jednak wspomnieć o konieczności bycia online. Strona internetowa naszej agencji to nasza wizytówka, dlatego warto zainwestować trochę więcej pieniędzy w firmę, która zaprojektuje i będzie prowadzić obsługę techniczną naszej strony internetowej (Extra Invest może się pochwalić świetną witryną internetową). Kolejnym dużym wydatkiem będzie lokal, w którym będziemy przyjmować naszych klientów. Oczywiście na początku możemy spotykać się z klientami na mieście, jednak w dłuższej perspektywie będzie to godzić w powagę naszej firmy.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Nie możemy zapominać, że główny obszar naszej działalności to Internet. Większość osób, które poszukują lokalu mieszkaniowego lub chce go sprzedać, będzie próbowała znaleźć informacje w sieci. Dlatego najbardziej efektywnym rodzajem reklamy będzie reklama internetowa. To dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu naszej strony internetowej możemy pozyskać najwięcej klientów - a co za tym idzie - uzyskać większe dochody. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że biznes największe zyski zacznie przynosić dopiero po pewnym czasie, gdy poszerzymy gamę swoich usług i staniemy się rozpoznawalni.

Sprawdź domy na sprzedaż w Szczecinie z Extra Invest.

Artykuł sponsorowany

Udostępnij:

Miejsce reklamowe

Zobacz