• Bądź blisko najswieższych informacji

Poznaj cztery popularne mity na temat pozycjonowania stron

Poznaj cztery popularne mity na temat pozycjonowania stron

Pozycjonowanie stron to usługa niemal tak stara, jak Internet w powszechnym użyciu. Gdy tylko wirtualna sieć stała się względnie dostępna, firmy zaczęły przecież dążyć do tego, aby promować się w niej. Tendencja użytkowników do poszukiwania informacji właśnie za pośrednictwem wyszukiwarek sprawiła zaś, że konieczne stało się znalezienie sposobu, aby w nich zaistnieć. A jednak, choć mamy do czynienia z usługą o tak ugruntowanej pozycji, nadal możemy spotkać dziesiątki mitów na jej temat. Osoby, które w nie wierzą często nie są nawet świadome tego, że mają do czynienia z błędnymi założeniami. Nadszedł więc czas, aby ruszyć do walki z nimi.

Mit pierwszy – im więcej treści znajduje się na stronie głównej, tym lepiej

Strona główna naszej firmy lub sklepu jest jego wizytówką i zrozumiałe jest to, że osoba odwiedzająca ją powinna mieć szansę na uzyskanie informacji na temat tego, gdzie się znajduje i na co może liczyć. Nie oznacza to jednak, wbrew powszechnemu przekonaniu, że strona ta musi być bogata w długie opisy. Przeciwnie, może się okazać, że będą one w stanie obniżyć jej znaczenie zamiast doprowadzić do jego podniesienia. Im więcej tekstu na stronie (zwłaszcza, gdy jest on źle wkomponowany i niewłaściwie sformatowany), tym mniej czytelna staje się witryna odwiedzana przez potencjalnych klientów. Estetyka jest przynajmniej tak samo ważna, jak treść, a ten, kto o tym zapomina, nawet pomimo solidnego pozycjonowania, może nie zwiększać ruchu na stronie.

Mit drugi – strony z wieloma podstronami lepiej się pozycjonują

Być może przekonanie o tym, że liczba podstron ma wpływ na pozycjonowanie, nie jest do końca mitem. Osoby kierujące się tego rodzaju dewizą często zapominają jednak, że mówimy o przypadku, w którym skuteczność uzależniona jest przede wszystkim od tego, czy ilość idzie w parze z jakością. Jeśli nasza strona ma posiadać dziesiątki podstron, musimy pamiętać o tym, że jej dobre przygotowanie będzie wymagało od nas naprawdę dużej pracy. Tylko wartościowe podstrony mają współcześnie sens. Jeśli więc zapomnimy o tym, jak dużą rolę pełni ich zawartość, cały wysiłek pójdzie na marne, pozycja w wyszukiwarkach nie spełni oczekiwań, a i klienci nie będą zainteresowani korzystaniem z takiej witryny.

Mit trzeci – dokładnie dopasuj słowa kluczowe, a klienci pojawią się sami

Osoby, które pozycjonowaniem stron zajmowały się kilkanaście lat temu, z pewnością same mają na sumieniu przynajmniej kilka stron tak przesyconych słowami kluczowymi, że normalne korzystanie z nich zwyczajnie nie było możliwe. Ponieważ jednak strony takie były wyświetlane na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, omawiana tu praktyka wydawała się w pełni uzasadniona. Dziś jednak Google nie dopasowuje już słów wyszukiwanych przez klientów do tych, jakie pojawiają się na stronie. Jest bardziej zainteresowane tym, o co rzeczywiście może chodzić danej osobie. Strony wyglądające jak listy słów kluczowych z generatora nie mają więc szans na zaistnienie. Można więc tylko dziwić się, że ciągle jeszcze nie brakuje firm, które nie potrafią zerwać z nawykiem ich tworzenia.

Mit czwarty – grafika to podstawa

Po raz kolejny mamy do czynienia z mitem, który powinien upaść przynajmniej dziesięć lat temu. Już od dawna w pozycjonowaniu stawia się przede wszystkim na treść. Co więcej, fajerwerki graficzne nie tylko nie są wartościowe, ale również trudno uznać je za rozwiązanie modne lub pełniące jakąkolwiek pożyteczną funkcję. Owszem, witryny muszą być miłe dla oka, jeśli klient ma zatrzymać się na nich dłużej niż przez kilka sekund. To wartościowa treść będzie jednak tym, co skłoni go do działania.

Szukasz więcej informacji o pozycjonowaniu? Odwiedź stronę fusionmarketing.pl

Udostępnij:

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Oferty pracy w Krakowie:

Zobacz