• Bądź blisko najswieższych informacji

Jak pokochać sport i pozbyć się zbędnych kilogramów?

Jak pokochać sport i pozbyć się zbędnych kilogramów?

Reklamy diet i suplementów często robią wszystko, aby ukryć przed nami bolesną prawdę. W pewnym momencie jednak musimy przekonać się o tym, że nie ma szans na uniknięcie konfrontacji z nią i odkrywamy, że nasze marzenia o szczupłej sylwetce nie mają szans na realizację, jeśli zapomnimy o roli aktywności fizycznej. Trudno nie zgodzić się z tym, że aktywność fizyczna pozwala nam nie tylko na utrzymanie zgrabnej sylwetki, ale również zdrowia i dobrego samopoczucia.

Jest też absolutną podstawą w najnowszej piramidzie żywieniowej. Trudno jednak nie dostrzec tego, że osoby, które zmagają się ze zbędnymi kilogramami są jednocześnie tymi, które nie pałają miłością do sportu. Z czego może to wynikać? Niełatwo polemizować z osobami, które winią za to przede wszystkim stereotypy oraz mity odnoszące się do ruchu jako czynnika gwarantującego utrzymanie dobrej kondycji.

Jak intensywny musi być sport? Jeden z najbardziej niebezpiecznych mitów mówi o tym, że tylko naprawdę intensywny wysiłek fizyczny jest nam w stanie zapewnić utratę nadmiaru kilogramów. Oczywiście, wylewając siódme poty na bieżni z pewnością przyczynimy się do tego, że zwiększy się ogólna wydolność naszego organizmu, trudno jednak mówić o tym, że przyniesie to oszałamiające rezultaty w walce z nadmiarem kilogramów. W takim przypadku znacznie lepszym rozwiązaniem jest aktywność o niskiej i średniej intensywności – marsz, spacer, bieganie, jazda na rowerze. Co ciekawe, choć pilates i joga również nie należą do zajęć zbyt intensywnych, wzmocnią one ważne partie mięśni, ale nie pomogą nam w pozbyciu się nadwagi. Nie można też zapominać, że ćwiczenia aerobowe potrzebują czasu, dobrze więc, gdy nasz spacer trwa przynajmniej godzinę.

Co z tymi brzuszkami? Gdy myślimy o spaleniu tkanki tłuszczowej, powinniśmy stawiać przede wszystkim na aktywność aerobową. Jeśli zatem wykonujemy brzuszki oraz inne ćwiczenia siłowe, możemy liczyć przede wszystkim na wzmocnienie i modelowanie mięśni. Oczywiście, jest to wyjątkowo korzystne, trudno jednak liczyć na to, że akurat z tych partii naszego ciała szybciej niż z innych pozbędziemy się zbędnych centymetrów. Oczywiście, sytuacja zmienia się nieco, jeśli do wymarzonej sylwetki brakuje nam zaledwie kilku kilogramów. W takim przypadku zainteresowanie omawianym tu treningiem jest wskazane.

ćwiczenie brzucha

Jak to jest z regularnością? Wiele osób skarży się, że choć starają się regularnie chodzić na siłownię, ich działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Warto więc pamiętać, że w pozbyciu nadwagi nie pomogą nam ani ćwiczenia na siłowni, ani regularna aktywność dwa razy w tygodniu. Warto uświadomić sobie zatem, że ruch powinien się stać nieodłączną częścią naszego życia nie okazjonalnie, ale każdego dnia. Nie musi być to zresztą wcale sport wyczynowy, ale aktywność taka jak chodzenie po schodach zamiast korzystania z windy oraz chodzenie na piechotę do mało oddalonych miejsc takich, jak choćby sklep zwłaszcza, gdy jadąc do niego samochodem skazujemy się na konieczność stania w korkach. Zawsze wskazane jest też zastanowienie się, czy w drodze z pracy do domu nie wysiąść o dwa przystanki wcześniej albo nie wydłużyć codziennych spacerów z psem, ku sporemu zadowoleniu ze strony samego zwierzaka.

Ale ja nie lubię sportu… Wiele osób nie stara się nawet pracować nad przekonującą argumentacją i przyznaje wprost, że sportu zwyczajnie nie lubi. Warto jednak zastanowić się nad tym, czy rzeczywiście nie odpowiada nam jakakolwiek forma aktywności, czy też po prostu znaleźliśmy usprawiedliwienie dla naszej bierności. Bardzo wiele korzyści mogą nam przecież przynieść spacery, jazda na rowerze lub bieganie, a jeśli zyskamy dobre towarzystwo, mówimy o aktywnościach, których niemal nie sposób nie polubić. Warto też zwrócić uwagę na to, że kluby fitness prześcigają się w propozycjach zajęć naprawdę niestandardowych, być może więc zainteresowanie się ich ofertą zmieni nasz sposób postrzegania sportu. Nie brakuje też miejsc, w których organizowany jest nordic walking cieszący się w ostatnich latach ogromną popularnością. Nie jest wcale powiedziane, że nie odnajdziemy się właśnie w nim.

Ciekawym rozwiązaniem może być też pływanie, choć oczywiście nie każdy z nas jest w stanie zmobilizować się do godzinnego wysiłku. Dobrą zabawę i wysiłek idealnie łączy również taniec. Taniec to zresztą aktywność, która zasługuje na szczególną uwagę, pozwala bowiem na skuteczne radzenie sobie z kompleksami. Wydaje się nam, że niedostatki naszej figury sprawiają, że nie mamy szans na ostateczny sukces? Jeśli stoimy na takim stanowisku, jak najszybciej powinnyśmy zainteresować się tańcem brzucha. Tam wychudzone modelki nie mają czego szukać, nie mają bowiem czym trząść, kręcić i uwodzić! Sportem i aktywnością fizyczną warto zresztą zainteresować się nie tylko dlatego, że są one zdrowe dla naszego ciała. Ich zaleta jest również to, że zapewniają nam dobre samopoczucie i optymizm.

Udostępnij:

Oferty pracy w Krakowie:

Zobacz